Dating ratten

Een maatje voor jouw huisdier vinden

Stichting BEDENK heeft speciaal voor dieren die alleen zijn een zogenoemde “dating-service” opgericht. Veel dieren die als huisdier worden gehouden zijn echte groepsdieren (sociale dieren). Dat is ook wel logisch want groepsdieren zijn gewend aan het omgaan met anderen, dat maakt het voor ons ook makkelijker om met hen om te gaan. Toch is het voor groepsdieren niet bevorderlijk om alleen te zijn. Ze kunnen eenzaam zijn en dit kan veel stress met zich meebrengen.

Een vaak gehoorde reden waarom mensen er geen soortgenoot bij nemen is dat ze na het overlijden van het laatste dier niet weer met een ander overgebleven dier willen blijven zitten. Wij hebben daarom de afspraak dat dieren die bij ons vandaan komen als date-maatje, binnen 1 jaar na adoptie gratis bij ons kunnen worden terug gebracht wanneer het eigen dier komt te overlijden. Dit voorkomt dat het date-maatje eenzaam achter blijft, want wij zorgen weer voor een nieuwe match, of dat mensen ongewild steeds aan huisdieren vast blijven zitten. Na 1 jaar zijn hier afstandskosten aan verbonden.

Wij zorgen tijdens de match voor een geschikte neutrale ruimte en kijken naar een geschikte partner. Hierbij kijken we onder andere naar gedrag. Tijdens de match wordt het gedrag van de dieren geanalyseerd en geven wij deskundig advies. Dit alles om een echt maatje voor jouw huisdier te vinden. Dit is uitsluitend bedoeld voor een levenspartner, niet voor een partner die voor nageslacht zorgt. Onze dating-service is gratis. Je kunt een afspraak maken door een e-mail te sturen naar adoptie@stichtingbedenk.nl. Bij spoedgevallen kun je bellen naar 06-37 58 18 83.

Maatje gevonden maar nog geen geschikte huisvesting? Wij verkopen tweedehands dierverblijven en andere dierbenodigdheden. Kijk hiervoor in ons online winkeltje.

Zit jouw sociale huisdier nog alleen en wil je graag een maatje voor hem vinden? Stuur ons dan een e-mail!

Dating uitsluitend op afspraak

Dating konijnen