ANBI, Algemeen Nut Beogende Instelling

Wat betekent een ANBI status?
Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Deze status wordt door de belastingdienst toegewezen, en om dit te krijgen moet de stichting dan ook aan een aantal voorwaarden voldoen.

Een aantal van de gestelde voorwaarden zijn dat bepaalde documenten online terug te vinden zijn. Die kun je op deze pagina vinden onder de Jaarstukken en beleidsplannen en Downloads.

De naam van de instelling
Wij zijn Stichting BEDENK, Bied Een Dier Een Nieuwe Kans.

Het RSIN (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer)/fiscaal nummer
Ons fiscaal nummer is: 850239291

Het Kamer van Koophandel nummer
Ons KvK nummer is: 51952718

Het post- of bezoekadres van de instelling
Je kunt ons bezoeken (op afspraak!) op de Van Oosten de Bruijnstraat 64 in Haarlem. Wij zitten in het gebouw van het HuisdierenCentrum Haarlem van de gemeente Haarlem gevestigd.

Een duidelijke beschrijving van de doelstelling van de ANBI
Wij stellen onszelf tot doel de opvang van kleine huisdieren (geen honden, katten en gifdieren). Dit gaat om vakantieopvang en om overname van dieren. In het laatste geval gaan wij op zoek naar een nieuw, geschikt baasje.

Jaarstukken en beleidsplannen
Informatie over bestuur, activiteiten, beloningsbeleid en de financiële verantwoording.