Baasje gezocht

Konijn adopteren HaarlemStichting BEDENK vangt al sinds 2001 kleine huisdieren op zoals konijnen, cavia's, chinchilla's en ratten. Elk jaar worden er vele dieren om verschillende redenen bij ons gebracht. Zo ontvangen wij huisdieren van eigenaren die niet meer kunnen zorgen voor hun huisdier, maar wij vangen ook dieren op die worden gevonden op straat. Niet alle dieren die bij ons binnen komen, kunnen worden geadopteerd. Wij selecteren de dieren nauwkeurig. Wij kijken hierbij naar gezondheid en naar gedrag.

Procedure huisdieradoptie

Wij stellen het belang van het dier altijd voorop. Daarom kijken wij bij een adoptie naar bepaalde factoren zoals de leefomgeving en de behoeften van het huisdier. Het kan hierdoor voorkomen dat een dier niet geschikt blijkt te zijn voor jou. Samen met jou kijken wij of er alternatieven bestaan. Als je een dier wilt adopteren, kun je langskomen op onze locatie. Wij stellen het zeer op prijs als je hiervoor een afspraak maakt, zo kunnen we elkaar rustig leren kennen.

Normaliter gaan groepsdieren per twee weg, mannen samen of vrouwen samen of een gecastreerde man met een vrouw (afhankelijk van de diersoort). Heb je al een huisdier en zoek je een maatje? Wij hebben hiervoor een zogenoemde "dating-service" in het leven geroepen. Hierbij zetten wij de dieren (enkel van dezelfde soort) bij elkaar en analyseren het gedrag. Hiermee wordt voorkomen dat dieren niet bij elkaar passen en er bijvoorbeeld agressie ontstaat.

Voor adoptie en afstand van dieren graag mailen naar adoptie@stichtingbedenk.nl. Bij spoedgevallen kunt u bellen naar 06-37 58 18 83.

Vergoeding

De dieren die wij ontvangen, worden medisch gecontroleerd door onze vaste dierenarts bij Merels Dierenkliniek. Wij zorgen ervoor dat de dieren zijn ingeënt bij adoptie. Konijnen worden halfjaarlijks of jaarlijks ingeënt (verschillende entstoffen) en mannelijke dieren gecastreerd. Dit brengt kosten met zich mee die wij niet op het vorige baasje noch op het nieuwe baasje kunnen verhalen. Ook zijn sommige dieren voor langere tijd bij ons, hebben medische verzorging nodig of werden zwanger binnen gebracht, ook dit kost geld. Daarnaast komen nog kosten kijken als voer en bodembedekking. Wij vragen voor elk te plaatsen dier dus een vergoeding. Zowel bij afstand als bij plaatsing. Jouw bijdrage is dus van levensbelang voor onze dieren! Bekijk onze adoptieprijzen online.

Help ons, help de dieren en haal zo’n opvangertje! Wij kennen het dier inmiddels, weten hoe groot het wordt/blijft (velen zijn al volwassen) en weten uit ervaring hoe er het beste mee om te gaan, welk dier wel of niet geschikt is voor kinderen enz. Wij helpen je graag bij het kiezen van een huisdier! Neem direct contact met ons op.

Laatst bijgewerkt op 31-01-2024

Angela

vrouw

Herbert en Brizo

WIJ WILLEN EEN NIEUW THUIS!!

John Snow

Donder en Sienna